نوشته شده توسط : رضا حیدری

رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند...

شب عروسی اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود. به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای آن ذکر شده است. در این شب دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.

www.irani98.mihanblog.com

از آموزه های دینی به دست می آید، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به یکی از سنت های پیامبران(ص) عمل کرده است.

نکاتی که در این جا باید بر آن تأکید کرد این است که: در انسان برخلاف سایر جانداران، کیفیت همبستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست ، بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت، گرچه اصل وجود غریزه جنسی غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم بر ازدواج دارند، این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند. این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری، تنظیم خانواده، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن، خوشبو بودن و امثال آن، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت که بیان آنها در این جا مقدرو نیست و برای فراگیری آن لازم است به کتاب های مفیدی که در این زمینه تألیف شده مراجعه شود.

رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند. حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد.

در رسیدن به اوج لذت جنسی، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگاسم می رسند ، دست از کار می کشند؛ در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید. پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش، همسرش را با تحریک نقاط حساس زن ، او را برای این کار آماده کند.

در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و ... است . حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد. آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است: الف - آداب شب زفاف که عبارت است از : ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند تکبیر گفتن در این شب ؛ برخلاف مراسم جاهلیت - که متأسفانه عده‏ای در عصر ما به بعضی از آنها گرفتاراند و شب زفاف را به بی عفتی و بی غیرتی و گناه تبدیل می گذرانند - در اسلام ، نخستین حرکت سازنده زندگی مشترک ، با شعار «تکبیر» آغاز می گردد . خواندن دو رکعت نماز ؛ خواندن این نماز با حال خضوع و خشوع و دعای ذیل در سرنوشت عروس و داماد بسیار مؤثر است: «اللهم ارزقنی الفتها و ودّها و رضاها بی و ارضنی بها و اجمع بیننا باحسن اجتماعٍ و انفس ائتلاف فانّک تحب الحلال و تکره الحرام؛ خدایا الفت و مودت و رضایت زن را نسبت به من و رضایت مرا نسبت به او، بر من ارزانی دار و میان ما را به بهترین وجه مجتمع نما و نیکوترین الفت را به ما عطا کن، همانا تو حلال را دوست می داری و حرام را زشت می شماری». خواندن دعا و نیایش، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می گیرد. دست گذاشتن داماد بر پیشانی عروس ؛ پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالی که رو به قبله می ایستد، دست خویش را بر پیشانی عروس بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده‏شان ، چنین دعا کن: «اللهم بامانتک اخذتها و بکلماتک استحللت فرجها، فان قضیت لی منها ولدا فاجعله مسلما سویّا ولا تجعله شرک شیطان؛ خدایا این زن را به امانت از تو گرفتم و با کلمات تو او را حلال کردم، اگر از این زن فرزندی برای من مقرر فرمودی او را پربرکت و پارسا قرار ده و برای شیطان در او بهره‏ای قرار مده». ب - آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی: گرفتن وضو گفتن بسم اللّه‏ در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد. جماع در شب‏های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد. هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود. جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد. بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ، زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود. امام رضا(ع) فرمود این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالح تر و مایه امید بیش تر و ذکاوت بیش تر برای فرزند کهبه دنیا می آید ، می باشد.

  نقل از وبلاگ irani98.mihanblog.com



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری

 

بسیاری از والدین گمان می کنند که آموزش مسایل جنسی را می توان در گفتگویی خلاصه کرد و ان را به بعد موکول می کنند و آن وقت «یکی از این روزها» پدر و مادر، کودک خود را که دارد به دوران بلوغ پا می گذارد، به کناری خواهد کشید و در خلوت «حقایق زندگی» را به او خواهد گفت. به پسرها  در مورد خطرات ناشی از بیماری های مقاربتی هشدار داده خواهد شد و به دخترها، خطرات ناشی از بارداری، اما آموزش مسائل جنسی باید پیش از این شروع شود.

کودک و سئوالات جنسی

تفاوت های جنسی

کودکان تفاوت های جنسی را امری مسلم نمی دانند. تفاوت های جنسی راز مهمی برای آنان به حساب می آید و آنها ترس و توضیحاتی خیالی در مورد تفاوت های جنسی در ذهنشان پرورش می دهند.

وقتی کودک در می یابد که بین پسرها و دخترها تفاوت های آناتومیکی وجود دارد، فرصت خوبی است برای تاکید روی تفاوت ها، نه کاستن از آن تفاوت ها، پیام ها در مورد تفاوت های جنسی باید آشکار و قطعی باشد تا از اغتشاش فکری کودک که ممکن است در شناخت هویت جنسی اش پیش آید، جلوگیری شود.

رفتار جنسی خود والدین:

تربیت جنسی کودکان از طرز برخورد والدین با مسایل جنسی خودشان شروع می شود. آیا آنها بیزاری خاصی از ارتباط با جنس مخالف دارند،  یا اینکه آنرا ارج می نهند؟ احساسات بر زبان نیامده والدین هر چه باشد، به کودکان انتقال خواهد یافت. به همین دلیل به سختی می توانیم به طور دقیق به والدین بگوییم که به سوالات جنسی کودکان چه پاسخی بدهند. در وهله نخست، اغتشاش فکری والدین در زمینه مسایل جنسی باید شناخته شود و نگرانی ها و شرمساری آنها نیز اصلاح پذیرد و اعتدال یابد.

 شروع احساسات جنسی:

از دیدگاه نظریه های روان شناسی از آغاز تولد، کودکان آماده احساس لذات جنسی هستند و از آغاز تولد،  رفتارهای جنسی آنها وارد مرحله شکل گیری می شود. لذتی که کودک از جسم خود می برد. هر چند که شباهتی به لذت یک فرد بالغ ندارد، ولی در اصل لذت جنسی است. کودک به محض اینکه توانایی بدنی پیدا می کند، در جسم خود به اکتشاف می پردازد. دست های خود را به کار می اندازد و اعضای بدنش را لمس می کند، و وقتی کسی او را لمس می کند، غلغلک می دهد و نوازش می کند، لذت می برد. این لمس کردن ها و نوازش ها بخشی از آموزش جنسی کودک به حساب می آیند. از طریق همین هاست که کودک دریافت عشق و محبت را می آموزد.

در سال های نخست کودکی، دهان کودک همان آینه اصلی است که دنیا را برای او منعکس می کند. پس باید بگذارید که این انعکاس، انعکاسی لذت بخش باشد.

زمانی به مادران هشدار می دادند که کودکانشان را نوازش نکنند و به بازی با آنها نپردازند، تا مبادا باعث تباه شدن اخلاق و رفتار آنها بشوند. با این وجود مادران فطرتاً می دانند که بازی نکردن با کودک است که اخلاق و رفتار او را تباه می کند. اکنون ما می دانیم که کودک به مقدار زیادی لمس کردن محبت آمیز و مراقبت با نوازش نیاز دارد. اما در انتخاب نقاطی برای نوازش باید دقت کنیم تا تحریک آمیز نباشد. وقتی کودک با خبر می شود که از دهانش لذت فوق العاده ای به دست می آورد، هر چیزی را که پیدا می کند به دهانش می برد. مکیدن، جویدن و گاز زدن چیزهایی که حتی غیرقابل خوردن هستند، لذات خوشایندی به همراه دارد. از این لذات دهانی نبایستی جلوگیری به عمل آورد، فقط باید تنظیمشان کرد. ما باید مراقب باشیم تا آنچه وارد دهان کودک می شود بهداشتی و تمیز باشد، برخی از کودکان تمام لذات را در خوردن کسب می کنند، برخی دیگر از آنها برای تکمیل این لذات به مکیدن نیاز دارند که کودک را باید در این مورد آزاد گذاشت.

 

وقتی کودک نیاز به مکیدن خود را برآورده نمی سازد، این نیازها از بین نمی روند، بلکه به صورت های منفور، ضعیف تر و یا قوی تر خودشان را نشان می دهند. نوزاد شاید مکیدن انگشتش را ادامه بدهد و کودک مکیدن مداد پاک کنش را، و یک فرد بالغ مکیدن سیگارش را. نوزادان شاید تمام اشیا را به دهان ببرند، کودکان شاید ناخن هایشان را بجوند و بزرگترها شاید از دهان خود برای زدن حرف های نیش دار و زننده استفاده کنند. همه اینها اشکال مختلف یک نوع فرآیند هستند.

وقتی کودک در می یابد که بین پسرها و دخترها تفاوت های آناتومیکی وجود دارد، فرصت خوبی است برای تاکید روی آنها تفاوت ها، نه کاستن از آنها تفاوت ها، پیام ها در مورد تفاوت های جنسی باید آشکار و قطعی باشد تا از آن اغتشاش فکری کودک که ممکن است در شناختن هویت جنسی اش پیش آید، جلوگیری شود.

 

کودک

پاسخ به سئوالات کودک در مورد مسایل جنسی

 در پاسخ به سوالات کودکان در این زمینه، ما نباید وسوسه شویم که همه را یکجا تحویل کودک دهیم، یعنی نباید در زمان خیلی کوتاه، زیاد آموزش بدهیم. درعین حال که دلیلی وجود ندارد تا ما نتوانیم سوالات کودکان را صادقانه و بی پرده جواب بدهیم، نیازی هم نیست که برای جواب دادن به این قبیل سوالات، طب زایمان را هم به او آموزش دهیم. بلکه باید سعی نمود جواب ها را در یک یا دو جمله خلاصه کرد . سن مناسب برای آگاه کردن کودک از مسایل جنسی زمانی است که وی سوال بکند. وقتی پسر دو یا سه ساله ای به اندام های تناسلی خود اشاره می کند و با تعجب می پرسد: «این چیست؟» زمان مناسبی است که به او پاسخ دهیم و برای آن نام مشخص و بجایی بگذاریم. وقتی کودک با تعجب می پرسد که بچه از کجا می آید، ما نباید به او بگوییم که بچه از کیف آقا دکتر، از بیمارستان، از سوپرمارکت، از پستخانه، یا از لانه لک لک می آید. ما به او می گوییم: «بچه در جای مخصوصی توی شکم مادر رشد می کند و از آنجا بیرون می آید.» بسته به اینکه پرسش های بعدی کودک چه باشد شاید لازم شود و شاید هم لازم نشود که در این موقع به او بگوییم آنجا اسمش رحم است.

 

دو سوال هست که تقریبا همه کودکان زیر هفت سال را گیج می کند (یعنی کودکانی را که هنوز به مدرسه نمی روند). این دو سوال عبارتند از: 1- بچه چگونه خلق می شود؟ 2- بچه چگونه به دنیا می آید؟

توصیه می شود که تفسیر کودک از آفرینش و جای وطن نوزاد را بشنویم، و آنگاه تفسیر خودمان را ارائه دهیم.توضیح ما باید از واقعیت دور نباشد، اما لازم نیست که توضیح کاملی هم درباره یک ارتباط جنسی به او بدهیم: «وقتی پدر و مادر می خواهند که بچه ای داشته باشند، سلولی از بدن پدر به سلولی در بدن مادر می پیوندد، و آن وقت رشد بچه شروع می شود. وقتی بچه به اندازه کافی بزرگ شد از شکم مادر بیرون می آید».

لذا سن کنجکاوی های جنسی را باید شناخت و با بهانه های مختلف از تنها ماندن و وارسی های آنها به بدن یکدیگر جلوگیری نمود .

سوال بعدی کودک شاید همان چیزی باشد که مایه وحشت والدین است: «سلول  پدر چطور وارد بدن مادر می شود؟» باردیگر، ابتدا باید از کودک سوال کنیم که او این واقعه را چگونه تفسیر می کند. احتمالا با نظریه های جالب کودک مواجه خواهیم شد: بابا دانه را در شکم مادر می کارد، خانم دکتر دانه ای را با جراحی می کارد درون شکم مامان.

سوال بعدی که ممکن است از ذهن کودک خارج شود، این است که : «تو و بابا چه وقت قصد دارید بچه درست کنید؟»،برای این سوال برخلاف تصور ما، جوابی ساده کافی خواهد بود: «مادرها و پدرها به یکدیگر عشق می ورزند و می خواهند بچه ای داشته باشند تا به او هم عشق بورزند.» .

برخی از پسر بچه ها آرزو می کنند که پدرها هم می توانستند بچه دارشوند. آنها می پرسند : « چرا پدر بچه بدنیا نمی آورد ؟» درپاسخ به این سوال توضیح می دهیم که در بدن یک زن جایی به اسم رحم وجود دارد و بچه می تواند درآن رشد کند. بدن مردها آنرا ندارد. کودک خواهد پرسید :« چرا؟» درپاسخ خواهیم گفت :« برای اینکه بدن زن ها و مردها متفاوت آفریده شده است.» مطلوب است که به پسرها اطمینان بدهیم که بچه ها به یک پدرهم احتیاج دارند تا آنها را دوست بدارد.

بازی های مخفیانه جنسی چه ایرادی دارد؟

 کودکان را نباید شرمسار یا سرزنش کرد. از طرفی دیگر، نباید پوزشی بی زحمت و یا بهانه ای غلط برای آنها فراهم کرد، مثلاً بهانه ای از این قبیل: «فکر نمی کنید هوا برای قدم زدن با بدن لخت خیلی سرد باشد؟»

اگر چه رفتار مورد پسندی انجام نشده بدون تهدید باید به طور آشکار به کودک گفت: «شما داشتید لباس های همدیگر را در می آوردید. این کار قدغن است، اگر تو سئوالی در این زمینه داری از ما سوال کن تا کمکت کنیم که بفهمی . اما نباید لباس های همدیگر را در آورید.» رفتار ملایم ما این امکان را فراهم می کند که بدون آسیب رساندن به کودک تجربیات جنسی او را محدود کنیم. و البته باید با نظارتی دقیق و غیر مستقیم رفتار های بعدی او را کنترل نماییم . لذا سن کنجکاوی های جنسی را که شاید به سنین قبل یا آغازین مدرسه بر میگردد ،باید شناخت و با بهانه های مختلف از تنها ماندن و وارسی های آنها به بدن یکدیگر جلوگیری نمود .

نقل از www.tebyan.net



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری
 
اطفال در طول رشد به تدریج به شناسایی مادر، افراد پیرامون و محیط اطراف می پردازند. ذهن آنها مانند خزانه بزرگی است که روز به روز اطلاعات جدیدی به آن اضافه می شود، چنانچه این اطلاعات به شیوه مناسب و از راه درست به آنها داده شود، آن را یاد می گیرند. اما در صورتی که اطلاعات مورد نیاز خود را که برای دانستن آن کنجکاو شده اند، به شیوه مناسب در اختیار آنها قرار ندهیم، از راه های دیگری به آن دست می یابند که هیچ معلوم نیست چه نتیجه ای در بر خواهد داشت.

همه ما اطفالی را که با چهار دست و پا راه حرکت می کنند و هر چیزی را سر راهشان ببینند آن را برداشته و به دهان خود می گذارند، دیده ایم. این کار، روش اختصاصی آنها برای کشف محیط اطراف است، اما تقریبا از سه سالگی کم کم متوجه جنسیت خود می شوند و با دیدن اندام جنسی خود و گاه اندام همبازی های خود به فکر می افتند که این تفاوت ها چیست و از همین جاست که دردسر والدین و مربیان شروع می شود. وقتی کودک اولین سوال خود را مطرح می کند با شرمزدگی و نگاه های متهم کننده و نگران بزرگترها روبرو می شود. در صورتی که باید توجه داشت اندام جنسی هم برای کودک مانند بقیه اعضای بدن مثل بینی، انگشتان پا و .... تنها بخشی از بدن اوست که باید برای کودک شناخته شود. او به همان اندازه که می خواهد درمورد بینی، گوش و بقیه اعضایش بداند، در مورد اندام جنسی خود نیز کنجکاو شده است.

بنابراین نه تنها کار بدی نکرده بلکه به حدی از رشد رسیده که می خواهد موضوع جدیدی را درک کند و این امر جای تعجب یا نگرانی ندارد. پس وقتی با اشاره به اندام تناسلی خود از شما سوال می کند، می توانید آن را "اندام دفع ادرار یا مدفوع" معرفی کرده و راجع به غذا خوردن و دفع مواد زاید بدن برایش توضیح دهید. ضمنا او را مطمئن کنید که همه انسانها همین طور زندگی می کنند.

کودک در 4-5 سالگی می خواهد بداند چه تفاوتی با پدر و مادر یا خواهر و برادر خود دارد. بچه چگونه درست می شود؟ چگونه به دنیا می آید؟ گاهی نیز به اندام خود دست می زند و با آن مشغول می شود. اینجا اوج نگرانی والدین و مراقبین کودک است، در حالی که نباید آن را خیلی جدی گرفت. این کار مثل خاراندن گوش یا انگشت در بینی کردن گذراست و بعد از مدتی از بین می رود.

مگر آنکه بیش از حد به کودک تذکر دهید که در این صورت خود را دچار مشکل دیگری خواهید کرد که برای رفع آن به مشاوره با روانشناس نیاز خواهید داشت. همانطور که خاراندن مرتب گوش می تواند دلیلی مثل عفونت گوش داشته باشد، کودکی هم که مرتب به اندام تناسلی خود دست می زند ممکن است دچار یکی از موارد زیر شده باشد:
•بخاطر ممانعت و حساسیت بیش از حد شما، کنجکاو شده باشد.
•دچار اضطراب باشد و از طریق لمس خود و احساس لذت، خود را آرام کند.
•.....

به هر شکل، بهتر است با دادن پاسخ هایی در حد درک و فهم او، کنجکاوی اش را برطرف نمایید و در صورتی که اضطراب دارد، علت آن را برطرف کنید: آیا او را زیاد تنبیه و سرزنش می کنید؟ آیا به اندازه کافی انرژی خود را از طریق بازی و ورزش تخلیه می کند؟ آیا به او توجه کافی نشان نمی دهید؟ آیا او را تحقیر می کنید؟ آیا او را با کودک بزرگتری تنها می گذارید؟.... گاه با اختصاص زمانی کوتاه به کودک و در خلال بازی های هدفمند با او می توانید منشا اضطراب و ناراحتی او را دریابید. البته باید توجه داشت که بررسی و رفع چنین عواملی نیاز به مشاوره با یک متخصص روانشناس یا روانپزشک کودک و نوجوان دارد.

به این ترتیب می توان گفت کودکی که مرتب تحت فشار است و در خانواده احساس راحتی و آرامش نمی کند، بهتر است بجای متوسل شدن به تنبیه، مشکل او را حل کرد. گاهی نیز کودک سوالاتی می پرسد که ممکن است به ظاهر نگران کننده باشد:
چرا پدر و مادر کنار هم می خوابند؟ چرا بچه ها تنها می خوابند؟...

این سوالات نشان می دهند که کودک وارد مرحله جدیدی از رشد خود شده است. همان طور که از دیدن جوانه اولین دندان او خوشحال می شویم، این سوالات نیز ما را شادمان می سازد که شناخت و ذهن کودک ما درگیر یادگیری موارد جدید شده است. پس باید به سوالات او دقیق تر از همیشه پاسخ داد. پرسشهای کودک درباره بچه دار شدن کاملا طبیعی است و می توان این سوالات را به طور واقعی، مشخص و در حد نیاز او پاسخ داد. از اسم های غیر واقعی برای نامیدن اندامها خودداری نمایید. مثلا می توان گفت همه ما به دنیا می آییم. همه موجودات وانسانها از موجودات ماده به دنیا می آیند و برای به دنیا آمدن هم به پدر و هم به مادر نیازمندیم.

بعد، از طریق نشان دادن نحوه به دنیا آمدن حیوانات اهلی مثل ماهی، قورباغه مرغ یا کرم ابریشم، نحوه به دنیا آمدن موجودات مختلف را برای آنها توضیح دهید. همچنین کاشتن گیاهانی مثل لوبیا یا تخم سبزی ها یا حتی گل هایی که در باغچه پرورش می دهیم مثل گل شمعدانی می تواند مفید واقع شود. این آموزش ها در دوران راهنمایی و دبیرستان باید با دقت بیشتر از سوی مدارس ادامه یابد تا اطلاعات صحیح و مناسبی در اختیار فرزندان ما قرار گیرد. رفتار محبت آمیز والدین با یکدیگر می تواند الگوی مناسبی برای فرزندان باشد، از گفتن کلمات مهرآمیز به یکدیگر در حضور فرزندانتان دریغ نکنید.

اجازه دهید بدانند که ارتباط سالم خانوادگی چه محاسنی دارد. گاهی نیز اجازه دهید بین شما بخوابند تا کنجکاوی های غیر معمول نداشته باشند. در حضور آنها از تماشای فیلم ها یا گفتگوهایی که پرسش های غیر ضروری را در ذهنشان ایجاد کند، خودداری نمایید.

منبع : انیسیتو روان پزشکی تهران ؛ نرگس علیرضایی


:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری

“دکتر بازی” جزء شناخته شده ترین بازی های کودکان است. بدین طریق آنان با روش های قابل قبولی کنجکاوی خود را نسبت به بدن دیگر همبازی هایشان نشان می دهند. نیاز به کشف اندام خود و دیگر بچه ها و همراه با آن احساس و تجربه ای را که از این کشف حاصل می کنند، برای رشد تمایلات جنسی کودکان لازم است. این  نوع بازی ها و امثال آنها را  معمولا در بچه های گروه سنی ۳ تا ۶ سال مشاهده می کنیم.

نمونه های دیگری از رفتار جنسی کودکان که در بازی ها یا زندگی روزمره از آنان سر می زند از این قبیل اند: دودول همدیگر را کشیدن؛ آلت تناسلی شان را به هم مالیدن؛ تلاش برای اینکه انگشت شان یا چیزی را داخل واژن همدیگر فرو کنند، سعی می کنند با هم همخوابگی کنند؛ با همدیگر راجع به سکس بزرگسالان حرف می زنند؛ برای هم جوک هایی در این مورد تعریف می کنند؛ لباس همدیگر را از تن در می آورند؛ به آلت تناسلی هم نگاه می کنند، آلت تناسلی را نقاشی می کنند؛ در حمام یواشکی همدیگر را دید می زنند؛ تلاش می کنند به آلت تناسلی پدر و مادر دست بزنند؛ به آلت سگ و گربه دست می زنند، یا از بزرگسالان می پرسند که آیا اجازه دارند آلت تناسلی شان را  ببیند…

این کنجکاویهای کودکانه در رشد جنسی کودکان نقش مهمی بازی میکند. اگر بزرگسالان به خاطر بروز این احساسات در کودکان آنها را مجازات کنند، احساسات جنسی در ذهن کودکان با مجازات و تنبیه تداعی می شود. یعنی رفتار و احساساتی که بروز دادنشان ممنوع است. بدین ترتیب وقتی چنین احساساتی در آنان پدید می آید (چه در هنگام کودکی و چه در آینده که بالغ شدند) همواره با حس گناه در آنان همراه خواهد بود.

طریق دیگر مواجهه با موضوع، معطوف کردن ذهن و حواس بچه به بازی و سرگرمیهای دیگری غیر از اینکار است. این شیوه بخودی خود خطا نیست، اما اگر این طریق به واکنشی دائمی در مقابل کنجکاویهای جنسی کودک تبدیل شود، کودک کم کم یاد می گیرد که آن کارها را دور از چشم دیگران و در خفا انجام دهد تا دیگر کسی نتواند حواسش را پرت کند یا مانع کارش شود. بدین ترتیب احساسات جنسی و پنهانکاری در پیوند با یکدیگر قرار میگیرند.

بهتر آن است که به عنوان بزرگسال بپذیرید که کودکان نیز دارای احساسات جنسی هستند و مایل اند که آن را بروز دهند. این احساسات در کودکان هنگام بازی کردن پدیدار می شوند و این برای رشد تمایلات جنسی کودک لازم است. بسیار مهم است که برای کودکان توضیح دهید که در حین بازی اجازه آزار همدیگر را ندارند و مجاز به اعمال زور و فشار به یکدیگر نیستند.

شاید دانستن این مطلب که بازیهای سکسی کودکان غالبا مربوط به زمانی میان سه تا شش سالگی است، برای برخی از والدین آرامش بخش باشد.
نقل از :http://www.pezeshkan.org/?p=12161 



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری

چگونه جذاب شویم؟

جذابیت چیزی سوای زیبای است. شخصی می تواند زیبا اشد ولی هرگز جذاب نباشد و همچنین می تواند جذاب باشد ولی زیبا نباشد طرز سلوک آدمی انتخاب لباسها , حالت های روانی و ....در این امر, مو است.اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید] نخست باید با خودتان ارتباط صحیح برقرار کنید. زیرا معنی و مفهوم رویداد های زندگی را خودتان تایین می کنید. وقتی تمیز و مرتب باشید این هماهنگی شما را جذاب می کند. آن چه مهم است تمیز و مرتب بودن در عین سادگی است. افرادی که به آراستگی خود توجه ندارند از جذابیت و نفوذ خود بر دیگران می کاهند.بیشتر افراد برای آن که جذاب باشند شلوغ می کنند و مدام حرف می زنند و این بزرگترین اشتباه برای جذاب بودن است. دوستی حرف زیبایی می زد و می گفت:نگفتن صلاح است, کم گفتن طلا است , پر گفتن بلا است
سکوت تاثیر روانی فوق العاده ای دارد و شما را با شخصیت تر و عاقل تر و قابل اعتماد تر معرفی می کند که برای ایجاد صمیمیت و تداوم آن زمینه مساعدی است.ولی سکوت نباید ناشی از خجالت و عدم اعتماد به نفس باشد. در این صورت از جذابیت می کاهد. وقتی نرم و با لطافت و متانت صحبت کنید نخستین گام برای جذاب بودن را برداشته اید. داد و فریاد را نیندازید. ادم های عصبی و خشن برای صمیمیت, نا مناسب هستند و هرگز جذاب نخواهد بود. مودب باشید, افراد بی ادب که ظاهری آراسته دارند هرگز مورد علاقه دیگران نخواهند بود.اگر صبح ناراحت و کسل از خواب بیدار شده اید به جای آرامی بروید و به آهستگی با خود تکرار کنید: من خوشحالم, می می خواهم شاد و جذاب باشم. یا در هنگام برخاستن از خواب به راز و نیاز با پروردگارتان بپردازید و در ادامه بگویید : امروز سلامتی , موفقیت شادی زیبایی جذابیت و صمیمیت به من تعلق دارد و آن گاه در طلب این خواسته ها گام بردارید.همیشه تبسم کنید ولی شوخی زیادی از جذابیت می کاهد. در تبسم , سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی بی مورد سبکی و کاهش جذابیت.
قاطع باشید و هدفهای تان را مشخص کنید افراد مصمم و پر تلاش, چون همیشه دارای برنامه ریزی منظمی هستند, دارای جذابیت زیادی می باشند.آن ها با اعتماد به نفس به اینجاد روابط صمیمانه خود ادامه می دهند.هدیه دادن فوران و انفجار صمیمیت است. به ویژه اگر طرف مقابل انتظار این هدیه را نداشته باشد و هرگز اهمیتی ندارد که هدیه چه نوع یا جنسی باشد. مهم اهمیت دادن به طرف مقابل است.مواظب صحبت ها و افکارتان باشید زیرا ذهن نیمه هوشیارتان هر اعتقادی را که به زبان بیاورید, در خود حفظ می کند و آن را می پذیرد با صحبت های شیرین و دلچسب روحیه خود را تقویت و شاد کنید و از واژه های نمی توانم و نمی شود و ..... هرگز استفاده نکنید و به این فکر باشید که می خواهید روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان با شادی بگذرانید


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری

سلام این پست کامل ترین پست در زمینه پرخاشگری کودکان است ولی به علت طولانی بودن میهن بلاگ به من اجازه درج در وبلاگ را نداد شما میتوانید اصل مطب را از لینک زیر بخوانید

http://www.zibaweb.com/daneshamoz.htm



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا حیدری

1- ورزش كنید و سعی داشته باشید كه طی انجام تمرینات منظم ورزشی ، خود را رها كنید . نفس های عمیق ، آرام سازی عضلانی ، فریاد كشیدن در كوه و دشت و بی محابا دویدن ، بسیاری از بازداری های شما رفع خواهد كرد .

2- در خلوت خود موقعیت های اضطراب  آور را تصور كنید و در كلام و رفتار خود به دنبال پاسخ های مناسب بگردید. به عبارتی از خود بپرسید كه چه كار می كردم بهتر بود ؟ و چه می گفتم ، بهتر بود ؟ « پس از یافتن پاسخ مناسب ، تمرین كنید » بر آن پاسخ كلامی یا رفتاری مسلط شوید تا بتوانید در موقعیت های مشابه آینده از آن استفاده كنید .

3- به خاطر داشته باشید كلماتی را كه بار اضطرابی دارند ، مثل « هیچ وقت ، همیشه ، هرگز ، زود ، سریع ، باید ، حتماً و ... ) از گنجینه لغات خود حذف كنید و جای آن را با كلمات متعادل و آرام  بخشی مثل بعضی اوقات ، با حوصله ، آرام ، بهتر است و .. » جایگزین كنید .

4- در هنگام صحبت ، از عجله كردن و اجبار در ارائه پاسخ سریع و واكنش شتابزده بپرهیزید ، ( برای پاسخ دادن هیچوقت دیر نیست ) – اول دانش و اطلاعات مربوط به موضوع را در ذهن خود حاضر كنید تا بر موضوع متمركز شوید ، سپس از گنجینه لغات ذهنی خود سنجیده ترین پاسخ ها را برگزینید . با مطالعه و خلق آثار هنری ، گنجینه لغات خود را گسترش دهید و به تخلیه عاطفی بپردازید .

5- سعی كنید با افراد آرام و خونسرد معاشرت كنید و نكات ظریف رفتاری سازگار با خود را از آنها یاد بگیرید .

6- موقعیت هایی راكه در آن با مشكل اضطرابی كمی روبه رو بوده اید و یا اصلاً مشكل نداشته اید ، به خاطر آورید و ضمن مرور آنها خود را تشویق نمایید تا احساس موفقیت  را در خود زنده و تقویت كنید



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد